Nasza oferta » systemy CRM
Systemy CRM = Zarządzanie Relacjami z Klientami
CRM (Customer Relationship Management = Zarządzanie Relacjami z Klientami) to świadome zarządzanie klientami i ich obsługą w celu zbudowania lojalnej grupy stałych klientów przedsiębiorstwa poprzez satysfakcjonujące zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb i preferencji.
CRM opiera się na 2 podstawowych założeniach:
1. Pozyskanie nowego klienta jest wielokrotnie droższe niż utrzymanie już obsługiwanego klienta.
2. 20% klientów generuje 80% zysków firmy. Można więc założyć iż pozostałe 80% klientów generuje niewielki zysk, albo nawet stratę.
CRM wymaga systematycznego pozyskiwania informacji rynkowej odnoszącej się do bieżących i przyszłych potrzeb klientów, rozpowszechniania tej informacji wewnątrz firmy oraz podejmowania decyzji zgodnie z tą informacją.
Korzyści z wprowadzenia CRM w firmie:
- polepszenie obsługi, a w konsekwencji utrzymanie stałych klientów
- skrócenie czasu obsługi klientów
- polepszenie wizerunku firmy w oczach klientów
- stworzenie centralnej bazy informacji o klientach w firmie
- ułatwienie pracy pracownikom - zwiększenie ich efektywności
- polepszenie przepływu informacji
- szybsze reagowanie na zmiany rynkowe
- wprowadzenie indywidualizacji sposobu obsługi klienta